Skip navigation MENU

Jaaroverzicht 2017, het MMP in feiten en cijfers

Geplaatst op 12-12-2017 in Nieuws, VO.

Het jaar 2017 loopt ten einde. Het is een dynamisch jaar geweest, waarin ook het MMP volop in beweging was. Zo is het aantal sessies met 7,5% gestegen tot ruim 86.000. De drukste dag was de dag na de examenuitslag. Toen werd er meer dan duizend keer ingelogd op één dag. Maar ook op het gebied van trainingen, het portfolio en Support & Services hebben we niet stilgezeten.

In 2017 is het aantal sessies van 80.000 naar 86.000 gestegen. Dat is een stijging van 7,5%, de drukste dag was na examenuitslag met meer dan duizend sessies op één dag. De top vijf van meest intensief gebruikte Apps wordt gevormd door de SHRM App (5) de Onderwijs Resultaten App (4) de HR App (3) de Financieel App (2) en de Onderwijs Analyse App (1). De cijferlijsten-functionaliteit wordt in de Onderwijs Analyse App het meest gebruikt, gevolgd door het rapportage-tabblad. Beide functionaliteiten zijn in 2017 sterk geoptimaliseerd met nieuwe mogelijkheden.

Trainingen
Ook het aantal trainingen en begeleidingstrajecten “werken met data” is fors toegenomen. Er waren maar liefst 13 landelijke cursusdagen en met de nieuwe cursus datakwaliteit zijn maar liefst 24 Magister databases gevalideerd en geoptimaliseerd. Daarnaast verzorgden wij vijf inspiratiesessies op basis van actuele thema’s. Wist je dat de trainingen gemiddeld met een 8,4 werden beoordeeld? Met name de behulpzame houding en inhoudelijke deskundigheid van onze trainers wordt hoog gewaardeerd.

Portfolio
De end-of-life van Libelle heeft ook veel scholen een nieuwe impuls gegeven in het gebruik van MMP. Zo maakt maar liefst 92 % van de Libelle-gebruikers inmiddels gebruik van de Onderwijs Analyse App voor operationele stuurinformatie. Ook kwamen er nieuwe Apps bij. Begin 2017 kwam de SHRM App voor de analyse van het aandeel bevoegd gegeven lessen en SPP-prognoses beschikbaar. In de tweede helft van het jaar is samen met ZAAM en Landstede een nieuw Management Dashboard ontwikkeld waarin indicatoren op basis van data uit 5 verschillende bronnen in één App samenkomen!

Support & Services
Onze afdeling Support & Services is misschien wel de spil van onze organisatie als het gaat om signaleren van mogelijke verbeteringen, het helpen van onze klanten en registreren van wensen. Zij hebben 788 telefonische verzoeken geregistreerd, vragen die direct beantwoord konden worden niet meegerekend. Die verzoeken werden gemiddeld in 5 dagen tijd opgelost. Per mail kwamen er maar liefst 2914 verzoeken binnen. Die verwerkte Support & Services gemiddeld binnen 4 dagen, en naar grote tevredenheid. Zij kregen maar liefst een 8,7 als beoordeling voor hun dienstverlening.